Aki a kilencvenes évek elején volt hormonjaival küzdő kamasz, annak még máshogy nézett ki a napi betevő vizuális stimulus beszerzése. Sanyarú idők voltak, a lányok még csak ismerkedtek a borotvával, a SAT 1-en és az RTL-en mentek a tiroli szex komédiák, Tutti - Frutti, Playboy Bálint Toncsival, Forró rágógumi 1-5, meg a rojtosra másolt Josephine Mutzenbacher- Wie sie wirklich war teil 1 hangalámondással. A spektrum igényesebb végén ott volt Kim Basinger a 9 és fél hétben, Jane March a Szeretőben, az unásig kikockázott Basic Instinct Sharon Stone keresztbe tett lábaival, a Vad Orchidea és ugye a elkóborolt Emanuelle. Ezeket viszont nem nézhette kedvére az ember, keveseknek volt saját videója meg tévéje a szobájában, ha volt egyáltalán saját szobája (akkor még jellemzően a nappali központi helyét foglalták el), pedig mi ugye privátban szerettük volna (mű)élvezni ezeket az alkotásokat. Hála istennek volt nekünk MTV meg Eurosport. Abban az időben még nem rohangált tangában minden 13 éves ribi - ami azt illeti, maga a tanga is ritka jelenség volt - és a klippek is jóval visszafogottabbak voltak. Volt ugye George Michael I want your sex-e, később pedig a szupermodelles Freedom, Madonna is sokkolt néha, például a Justify my love-al (de ezeket rendre be is tiltották).
Hogy mindez hogy jön ide? Hát úgy, hogy ha megnézzük, hogy a kilencvenes évek elején Dél-Afrika kapcsán miért kapta fel a legtöbb ember a fejét, akkor három dolgot biztos találunk. Az apartheid bukásának köszönhetően az ország focija 1992-ben kijött a mesterséges kómából, amit a FIFA-ból való közel negyven éves kizárás jelentett, 1994-ben megtartották az első demokratikus választásokat és végül, a kettő között, 1993-ban Charlize fenekén felfutott a szem. Anno persze még csak kevesen tudták, hogy a formás hátsó, ami egy csapásra minden családapa és kamasz délutánjának fénypontját jelentette, és amiért sokszor érdektelen közvetítéseket is érdemes volt végignézni, egy dél-afrikai hölgyhöz tartozik. Tökéletes volt a reklám. Fekete-fehér, stílusos, pimasz, James Bond-os (vagy belmondós, delonos...egy szóval megacool), ahogy véget ér, az pedig már majdnem kegyetlen.
Csak hab volt a tortán, hogy a hölgy később egy Oscar-díjjal is hozzájárult hazája népszerűsítéséhez.
Szóval második, a Dél-Afrika mellett szóló okok sorában: Ms Charlize Theron és az a bizonyos Martini reklám. A rajongók kedvéért a vágatlan verzió (amin helytelenül 1998 szerepel).
Ebben klipben a Másnaposokból ismert Zac Galifianakis próbálja kibillenteni a végig tündéri Charlize-t. Vicces!